Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Wyświetlacz OLED 0.96 cala to kompaktowy i energooszczędny wyświetlacz, który znajduje szerokie zastosowanie w projektach elektronicznych.
OLED (Organic Light-Emitting Diode) to technologia wyświetlania, która charakteryzuje się wyjątkową jasnością, kontrastem i szybkością reakcji. Wyświetlacze OLED są popularne w projektach DIY (Do It Yourself) ze względu na ich niskie wymagania dotyczące zasilania oraz możliwość wyświetlania wysokiej jakości obrazów.
Wariant 0.96 cala odnosi się do rozmiaru ekranu wyrażonego przekątną w calach. Jest to jeden z popularniejszych rozmiarów dostępnych na rynku, co sprawia, że jest łatwo dostępny i stosunkowo niedrogi.
Platforma Arduino, z racji swojej wszechstronności i popularności, często jest wybierana do współpracy z wyświetlaczami OLED 0.96 cala, umożliwiając tworzenie różnorodnych projektów elektronicznych.
Podłączenie wyświetlacza OLED 0.96 cala do platformy Arduino jest stosunkowo proste i wymaga minimalnej ilości komponentów. Typowa konfiguracja obejmuje podłączenie pinów wyświetlacza do pinów Arduino za pomocą kabli dupont.
Poniżej znajduje się przykładowy schemat podłączenia:
Po podłączeniu należy pamiętać o załadowaniu odpowiednich bibliotek do obsługi wyświetlacza OLED w środowisku Arduino.
Programowanie wyświetlacza OLED 0.96 cala z platformą Arduino odbywa się za pomocą prostego interfejsu programistycznego udostępnionego przez odpowiednie biblioteki. Przykładowy kod do wyświetlenia tekstu „Hello, World!” na wyświetlaczu OLED 0.96 cala wygląda następująco:
#include <Wire.h>
#include <AdafruitGFX.h>
#include <AdafruitSSD1306.h>
#define SCREENWIDTH 128 // szerokość ekranu w pikselach
#define SCREENHEIGHT 64 // wysokość ekranu w pikselach
#define OLEDRESET -1 // resetuje ekran OLED
AdafruitSSD1306 display(SCREENWIDTH, SCREENHEIGHT, &Wire, OLEDRESET);
void setup() {
// Inicjalizacja ekranu OLED
if(!display.begin(SSD1306SWITCHCAPVCC, 0x3C)) {
Serial.println(F("Nie udało się zainicjować ekranu OLED!"));
for(;;);
}
// Wyczyszczenie bufora ekranu
display.clearDisplay();
// Ustawienie koloru tekstu i tła na biały
display.setTextColor(SSD1306_WHITE);
// Ustawienie czcionki
display.setTextSize(1);
// Wyświetlenie tekstu "Hello, World!" na ekranie
display.setCursor(0,0);
display.println(F("Hello, World!"));
// Wyświetlenie zmian na ekranie
display.display();
}
void loop() {
// Pętla główna
}
Powyższy kod wykorzystuje biblioteki Adafruit do obsługi wyświetlacza OLED 0.96 cala. Po wgraniu tego kodu do płytki Arduino, na wyświetlaczu pojawi się napis „Hello, World!”.
Zmieniając zawartość funkcji loop() można modyfikować zachowanie wyświetlacza w czasie rzeczywistym, co umożliwia tworzenie interaktywnych projektów elektronicznych.
Wyświetlacze OLED 0.96 cala znalazły szerokie zastosowanie w różnorodnych projektach elektronicznych, takich jak:
Dzięki prostocie obsługi i szerokiemu wsparciu społeczności, wykorzystanie wyświetlaczy OLED 0.96 cala z platformą Arduino staje się coraz popularniejsze w projektach DIY oraz profesjonal